Ministerstwo Cyfryzacji przekazało oficjalną informację, że infolinię NFZ wesprze głosowy asystent. Voicebot jest szybką odpowiedzią na pojawiający się problem bardzo dużej liczby zapytań związanych z epidemią koronawirusa. Numer infolinii to 800 190 590.
Dzięki specustawie Ministerstwo Zdrowia może zakupić voicebota, które zdejmie z konsultantów infolinii NFZ cześć zapytań ze strony użytkowników. Inteligentny asystent może podpowiedzieć na przykład, gdzie znajduje się najbliższy szpital, udzieli także podstawowych informacji o objawach zakażania, poleci, jakie podjąć działania. Infolinia nie służy wzywaniu pogotowia. Pełni rolę edukacyjną i informacyjną.
Voicebot w czasie koronawirusa potrzebny „na już”
Zdaniem wielu ekspertów voicebota udzielającego informacji o koronawirusie można przygotować w zasadzie „od ręki”. Większość pytań będzie się powtarzać, a właśnie schematyczność zapytań i jasne odpowiedzi to warunki, w których boty, również te głosowe, sprawdzają się najlepiej.
Wypowiedzi ekspertów o voicebotach w czasie epidemii znajdują się tutaj.
Źródło wiadomości: https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-minister-cyfryzacji-voicebot-bedzie-czesciowo-obslugiwal-inf,nId,4384675