voicebot na infolinii NFZ

Voicebot częściowo obsłuży infolinię NFZ

Ministerstwo Cyfryzacji przekazało oficjalną informację, że infolinię NFZ wesprze głosowy asystent. Voicebot jest szybką odpowiedzią na pojawiający się problem bardzo dużej liczby zapytań związanych z epidemią koronawirusa. Numer infolinii to 800 190 590.

Dzięki specustawie Ministerstwo Zdrowia może zakupić voicebota, które zdejmie z konsultantów infolinii NFZ cześć zapytań ze strony użytkowników. Inteligentny asystent może podpowiedzieć na przykład, gdzie znajduje się najbliższy szpital, udzieli także podstawowych informacji o objawach zakażania, poleci, jakie podjąć działania. Infolinia nie służy wzywaniu pogotowia. Pełni rolę edukacyjną i informacyjną.

Voicebot w czasie koronawirusa potrzebny „na już”

Zdaniem wielu ekspertów voicebota udzielającego informacji o koronawirusie można przygotować w zasadzie „od ręki”. Większość pytań będzie się powtarzać, a właśnie schematyczność zapytań i jasne odpowiedzi to warunki, w których boty, również te głosowe, sprawdzają się najlepiej.

Wypowiedzi ekspertów o voicebotach w czasie epidemii znajdują się tutaj.

Źródło wiadomości: https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-minister-cyfryzacji-voicebot-bedzie-czesciowo-obslugiwal-inf,nId,4384675