technologie głosowe w reklamie DOOH

Technologie głosowe jako wsparcie dla kampanii DOOH

Reklama outdoorowa zmieniła się znacznie w ciągu ostatnich kilku lat. Choć jest to zaskakujące okazuje się, że w dalszym rozwoju reklamy zewnętrznej pomoże sztuczna inteligencja, a dokładnie – technologie głosowe. Wszystko wskazuje na to, że wsparcie rozwiązaniami voice kampanii OOH (ang. out-of-home) i DOOH (ang. digital-out-of-home) pozwoli lepiej wykorzystać potencjał tej branży. A jest o co walczyć: rynek DOOH w samej tylko Europie w 2021 roku był wart prawie 9,5 mld €.

Wielkim atutem reklamy outdoorowej zawsze była możliwość dotarcia do szerokiej grupy osób,  które spędzają czas poza domem: w drodze do pracy, szkoły, na uczelnie, na zakupy. Oczywiście, już samo rozmieszczenie przestrzeni reklamowej jest nieprzypadkowe – znajduje się zawsze w punktach natężonego ruchu, tam, gdzie właściwa ekspozycja pozwala dotrzeć do największej liczby „przechodniów”. Taka strategia umieszczania przekazów marketingowych ma wiele zalet, jednak niestety są też pewne „minusy”.

OOH i DOOH: jakie braki zidentyfikowano do tej pory?

Mimo że reklama outdoorowa jest z pewnością ciekawą propozycją dla wielu marek, charakteryzuje się jednak również pewnymi brakami. Wśród nich wylicza się m.in.:

  • problemy z mierzeniem skuteczności,
  • krótki czas ekspozycji,
  • trudności z generowaniem leadów.

Wymienionym minusom reklamy OOH (ang. out-of-home) i DOOH (ang. digital-out-of-home) można jednak skutecznie przeciwdziałać łącząc ją z rozwiązaniami voice.

Jak dokładnie technologie głosowe wspierają kampanie DOOH?

Głos to naturalny sposób komunikowania się ludzi między sobą, a ostatnio ten typ interakcji zaczynają wykorzystywać również markami do kontaktu z konsumentami. Jest to dzisiaj możliwe właśnie dzięki aplikacjom głosowym. Marki przyjęły strategię poprawiają doświadczeń użytkownika z reklam OOH, wysyłając ich właśnie do asystenta głosowego.

Aplikacje głosowe wyłapują więc użytkowników, którzy trafili do nich za pośrednictwem reklamy zewnętrznej i tym samym umożliwiają:

  • wydłużenie czasu ekspozycji

Dzięki dedykowanej aplikacji użytkownik może nawiązać kontakt z aplikacją i już w tym punkcie styku dowiedzieć się więcej na temat usługi/produktu.

  • rozliczanie skuteczność działań marketingowych

Gdy użytkownik aktywuje aplikację głosową, możemy uzyskać informacje na jego temat (dane jak: e-mail, numer telefonu). Oczywiście, niezbędne jest tu pozyskanie zgód na przetwarzanie tych danych (RODO). W rozliczeniu kampanii istnieje też opcja odróżnienia użytkowników od konkretnych reklam, dając cenne dane do testów A/B, a nawet lokalizację reklam i dystrybucję kanałów.

  • generowanie leadów

Użytkownicy, którzy aktywują aplikację głosową, aby dowiedzieć się więcej o produkcie, mogą teraz zostać zamienieni w identyfikowalnych potencjalnych klientów. To właśnie ten element, którego brakowało wcześniej reklamom OOH – umożliwienie podjęcia dalszego kontaktu z odbiorcami reklamy.

Technologie voice w reklamie DOOH: podsumowanie

Korzystanie z aplikacji głosowych może naprawdę poprawić istniejące zalety kampanii OOH i DOOH. Ponieważ reklama poprowadzi użytkownika do aktywacji aplikacji głosowej, może on pozyskać więcej informacji na temat kierowanego do niego komunikatu. Użytkownik może też otrzymać więcej informacji na e-mail lub telefon i pozostać w kontakcie z marką. Z perspektywy każdej marki to oczywiste korzyści: dokładniejsze rozliczenie skuteczności danego medium oraz gotowe leady do przyszłych kampanii.

Źródło: Chatbotslife.