Ekspansja voice na nowe obszary i platformy, większa proaktywność głosowych asystentów czy minimalizowanie luki kadrowej dzięki technologiom głosowym: to kluczowe wnioski, jakie płyną z analizy przygotowanej przez Voicebot.ai. Jakie jeszcze prognozy przedstawiają branżowi eksperci i czym je motywują? Dowiedz się, co czeka voiceboty w roku 2022 i najbliższych latach.
Pierwsze prognozy 25 ekspertów Voicebot.ai przedstawił zaraz na początku roku 2022. W lutym na Voicebot.ai ukazały się natomiast dwa podcasty, w których wystąpiło 13 liderów branży związanych zawodowo z technologiami głosowymi. Przedstawiciele środowiska voice, reprezentujący głównie świat biznesu, wymienili następujące wiele czynnik wpływających na dalszy wzrost rynku oraz kierunki tego rozwoju. Podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę?
Ekspansja głosu w nowe obszary
Asystenci głosowi w naszych smartfonach czy voiceboty odbierające telefony na infoliniach to nie jedyne obszary, w których będziemy spotykać się z technologiami głosowymi. Rok 2022 i kolejne lata mają przynieść ekspansję na kolejne obszary: aplikacje mobilne, gry, połączenie voice z VR, AR, video. Technologie głosowe mają być obecne w Metaversum a także wzbogacić takie platformy jak np. Zoom. Dalej postępować będzie także trend zastępowania IVR voicebotami.
Fundament dalszego rozwoju: konkretne wdrożenia w przedsiębiorstwach
Kluczem dla dalszego rozwoju technologii głosowych nie jest już tyko rozwój platform, na których działają wiodący asystenci głosowi, ale też konkretne wdrożenia w przedsiębiorstwach. Ważną rolę odegrają tzw. custom assistant, które firmy będą tworzyć samodzielnie, dostosowując je do własnych potrzeb i wybranych kanałów komunikacji. Na rynku mają pojawić się nowe use cases dla biznesowego wykorzystania konwersacyjnej AI. Oczywiście, dla tych nowych zastosowań poszukiwane będą też nowe sposoby monetyzacji technologii głosowych.
Wypełnianie przez voiceboty „pustej przestrzeni” powstałej przez luki kadrowe
Nie od dziś wiadomo, że proste schematyczne prace są najmniej lubiane przez ludzie, za to świetnie odnajdują się w nich wirtualne roboty. Coraz mniej osób chętnych do pracy np. w obsłudze klienta czy na infolinii, to idealne pole do działania dla voicebotów. Wbrew niektórym oczekiwaniom roboty nie tyle „zabierają ludziom pracę”, co po prostu zajmują te przestrzenie, w których nie aktualnie nie chcemy już pracować, wybierając zadania wymagające większej kreatywności i pozwalające na mniej szablonowe działania.
Większa proaktywność głosowych asystentów
Przez długi czas stawiano na to, aby głosowy asystenci prawidłowo identyfikowali intencje i trafnie odpowiadali na zadawane im pytania. Obecnie wchodzimy w temat większej dojrzałości konwersacyjnej AI. Wymagania rynkowe zmieniają się. Voiceboty mają stać się bardziej proaktywne i „odgadywać” intencje użytkowników szybciej kierując ich na określone ścieżki wiodące do celu.
Rynkowa współpraca i edukacja
Coraz częściej prowadzone projekty są tak zaawansowane, że wymagają udziału kilku podmiotów np. dostawców różnych usług o odmiennych kompetencjach. Aby osiągnąć sukces, czyli np. zbudować złożony produkt, który spełnia dane wymagania konieczna jest współpraca i wymiana wiedzy w branży voice.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj prognozy ekspertów i wysłuchaj podcastów Voicebot.AI:
- https://voicebot.ai/2022/01/01/voice-ai-predictions-for-2022-from-25-industry-leaders/
- https://voicebot.ai/2022/02/25/voice-ai-predictions-2022-with-6-more-industry-leaders-voicebot-podcast-ep-244/
- https://voicebot.ai/2022/02/13/voice-ai-predictions-2022-with-7-industry-leaders-voicebot-podcast-ep-243/