Do projektu Amazona – Voice Interoperability Initiative (VII) rok po debiucie dołączyli: Facebook, Xiaomi, Garmin i Dolby. Nowi członkowie mają pomóc w realizacji celu, jakim jest rozwój głosowych asystentów i możliwość łączenia się urządzeń głosowych między sobą (interoperacyjność). Największa konkurencja Amazona – Google, Samsung i Apple – wciąż pozostaje jednak poza tą grupą.
U progu interoperacyjności: Multi-Agent od Amazona
Kiedy Amazon stworzył Voice Interoperability Initiative, członkowie mówili o swoim zaangażowaniu w zapewnieniu użytkownikom ich systemów urządzeń z asystentami głosowymi, bez konieczności ograniczania się na stałe do jednego wyboru. Nowy przewodnik projektowania Multi-Agent napisany przez Amazon, przy udziale innych członków VII, ma pomóc producentom urządzeń w opracowaniu projektów sprzętu i oprogramowania, które ułatwiają klientom wybieranie różnych asystentów głosowych i łączenie się z innymi asystentami głosowymi.
Współpraca pod szyldem Amazona na razie bez Google i Apple

Firmy wytwarzające asystentów głosowych mają różne obszarze działania i specjalizacje. Współpraca między nimi wzmacnia rozwój branży voice, ale także ma przynieść korzyść konsumentom, ponieważ nie ogranicza ich do wyboru jednej platformy.
Wyzwania, z jakimi mierzy się VII są różnorodne i w grę wchodzi wiele zależności. Xiao AI od Xiaomi jest używana tylko w Chinach, chociaż z jej sprzętu korzysta się na całym świecie. Dolby specjalizuje się w odtwarzaczach stereo, a Facebook bada głównie inteligentne wyświetlacze i łączy się z inteligentnymi telewizorami. W międzyczasie Garmin buduje swojego asystenta głosowego do transportu i podróży, w tym nowy inteligentny wyświetlacz dēzl i asystenta głosowego dla ciężarówek. Zarówno Facebook, jak i Garmin zawierają asystenta głosowego Amazona, podczas gdy Xiaomi i Dolby bazują na umiejętnościach Alexy do obsługi swoich urządzeń.
Tymczasem Bixby, Google Assistant i Siri w ogóle nie są częścią VII. Nie oznacza to, że firmy nie mogą współpracować, a niektóre marki, takie jak Sonos, mają sposób na połączenie się z Alexą i przynajmniej jednym z jej głównych rywali. Jednak bez podstawowej umowy technologicznej większość konsumentów będzie musiała wybrać tylko jednego asystenta głosowego, wokół którego będę odbierać produkty smart home. Amazon przynajmniej zabezpiecza miejsce Alexy dzięki Facebookowi, który jeszcze nie ma asystenta głosowego oraz Xiaomi (ten asystent głosowy jest ograniczony geograficznie do Chin).
Źródło: Voicebot.AI