Chatboty i voiceboty to jedno z narzędzi w działaniach HR, które zyskują na popularności już od kilku lat. Interesującą realizację przedstawiła ostatnio sieć ALDI. W kampanii rekrutacyjnej wykorzystano voicebota obok innych narzędzi: QR kodów i strony www. Cel? Zatrudnienie 200 nowych pracowników do podbydgoskiej fabryki.
1 marca ALDI rozpoczął rekrutację do pracy w Centrum Dystrybucyjnym w Lisim Ogonie. Aby ułatwić wykonanie zadania, czyli skompletowanie załogi (głównie magazynierów), przygotowano kampanię rekrutacyjną. Do jej pierwszej fazy, czyli zebrania aplikacji, wykorzystano digitalowe narzędzia komunikacji.
QR kod, AR, www i infolinia
Pierwszym punktem styku z akcją rekrutacyjną jest kod QR z zachętą do podjęcia pracy w ALDI. Po zeskanowaniu kodu kandydat jest przenoszony do rozszerzonej rzeczywistości, gdzie może wybrać, czy chce złożyć aplikację za pośrednictwem strony www czy też ma pomóc mu w tym voicebot na infolinii.
Po wybraniu odpowiadającego użytkownikowi kanału komunikacji, następuje składanie aplikacji poprzez udzielenie odpowiedzi na pytania rekrutacyjne.
Na dedykowaną rekrutacji infolinię można trafić nie tylko poprzez kod QR, ale tez bezpośrednio. Infolinia obsługiwana przez voicebota jest czynna 24/7.
Co warto podkreślić zbieranie aplikacji dla firmy ALDI dzięki odpowiednio przygotowanej kampanii może odbywać się bez udziału człowieka.
Voiceboty w HR: czy takie kampanie będziemy widywać coraz częściej?
Niskie bezrobocie, problemy demograficzne wpływają bezpośrednio na trudność z pozyskaniem personelu do pracy. Firmy z pewnością będą więc podejmować działania, które zwiększą ich konkurencyjność jako pracodawców. Jednym z rozwiązań w obszarze rekrutacji, employer brandingu czy onboardingu nowych pracowników będzie sięganie po nowe technologie. A jednym z kluczowych narzędzi będzie właśnie konwersacyjna sztuczna inteligencja: chatboty i voiceboty.